- Menu podmiotowe
- Kompetencje jednostki
- Regulamin Organizacyjny
Regulamin Organizacyjny
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej
w Niemodlinie
- Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin opracowano w oparciu o:
- ustawę z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112,poz.654 ze zmianami) zwana dalej ustawa,
- ustawę z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2016r. poz. 1793 ze zmianami),
- ustawę z dnia 29 września 1994r o rachunkowości (Dz. U. z 2009r. Nr 152, poz. 1223 ze zmianami),
- ustawę z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zmianami),
- statut Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Niemodlinie,
- inne przepisy regulujące działalność samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej.
§ 2
Regulamin Organizacyjny określa organizację i porządek procesu udzielania świadczeń w Samorządowym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Niemodlinie w tym:
- przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w komórkach organizacyjnych działalności medycznej,
- organizację i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych, w tym warunki współdziałania między tymi komórkami dla zapewnienia sprawności funkcjonowania Zakładu pod względem leczniczym oraz administracyjnym i gospodarczym,
- warunki współdziałania z innymi świadczeniodawcami, w szczególności z podmiotami, wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości leczenia i ciągłości postępowania z pacjentem.
§ 3
Samorządowy Zakład Opieki Zdrowotnej w Niemodlinie zwany dalej „Zakładem” jest podmiotem leczniczym niebędącym przedsiębiorcą, działającym w formie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej.
§ 4
Zakład posiada osobowość prawną.
§ 5
Siedzibą Zakładu jest miasto Niemodlin, ul. Zamkowa 4.
§ 6
- Rada Społeczna jest organem inicjującym i opiniodawczym podmiotu tworzącego Zakład oraz organem doradczym Dyrektora.
- Zasady i tryb działania Rady Społecznej określa ustawa o działalności leczniczej oraz Statut Zakładu.
§ 7
- Postępowanie kancelaryjne w Zakładzie, obieg dokumentów, znakowanie pism określa Instrukcja Kancelaryjna oraz Instrukcja archiwizowania dokumentów.
- Szczegółowe zasady sporządzania, obiegu, przechowywania i zabezpieczania dokumentacji określa instrukcja sporządzania, kontroli i obiegu dokumentów.
- Zasady postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych oraz zarządzania systemem informatycznym określa instrukcja – Polityka bezpieczeństwa informacji.
- System kontroli zarządczej określa Regulamin kontroli zarządczej oraz Polityka zarządzania ryzykiem.
- Zadania Zakładu w sytuacji zagrożenia pożarowego określa Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego.
- Ogólne zasady utrzymania czystości pomieszczeń oraz zapobiegania zakażeniom szpitalnym określa Plan higieny zakładu.
§ 8
- Wewnętrzny porządek oraz czas pracy poszczególnych grup zawodowych określa Regulamin Pracy ustalony przez Dyrektora po uzgodnieniu z przedstawicielem pracowników.
- Wymogi kwalifikacyjne dla poszczególnych stanowisk w Zakładzie określają odrębne przepisy.
§ 9
Celem działania Zakładu jest prowadzenie działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń zdrowotnych oraz promocji zdrowia.
§ 10
Rodzajami działalności leczniczej Zakładu są:
- Stacjonarne i całodobowe inne niż szpitalne świadczenia zdrowotne,
- Ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
§ 11
- Podstawowym zadaniem Zakładu jest udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie:
- stacjonarnej, specjalistycznej opieki długoterminowej,
- ambulatoryjnej rehabilitacji leczniczej,
- ambulatoryjnej opieki specjalistycznej.
- Do zadań Zakładu należy również:
- współdziałanie z innymi podmiotami, wykonującymi działalność leczniczą,
- prowadzenie działalności w zakresie profilaktyki, promocji zdrowia i realizacji programów zdrowotnych,
- wykonywanie innych zadań wynikających z odrębnych przepisów.
- Zakład może także wykonywać działalność gospodarczą w zakresie:
- wynajmu i dzierżawy pomieszczeń pozostających w jego dyspozycji na zasadach określonych w umowie użytkowania zawartej pomiędzy Gminą Niemodlin, jako Dającym w użytkowanie a Samorządowym Zakładem Opieki Zdrowotnej, jako Użytkownikiem.
- odpłatnej działalności leczniczej osobom nieuprawnionym do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
- Struktura organizacyjna
§ 12
- W skład Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Niemodlinie wchodzą:
- pion działalności podstawowej w tym komórki organizacyjne świadczące usługi medyczne:
- zakład opiekuńczo leczniczy,
- gabinet fizjoterapii ambulatoryjnej,
- poradnia chirurgii urazowo ortopedycznej wraz z gabinetem diagnostyczno-zabiegowym.
- dział farmacji szpitalnej.
- pion administracyjno gospodarczy w tym:
- dział finansowo księgowy i spraw pracowniczych,
- zaplecze gospodarcze.
- samodzielne stanowiska pracy:
- pełnomocnik dyrektora ds. zarządzania jakością,
- radca prawny.
- Komórki organizacyjne działalności medycznej, niemedycznej i samodzielne stanowiska pracy podlegają bezpośrednio Dyrektorowi.
- Dyrektor sprawuje nadzór merytoryczny nad działaniem komórek, działu i stanowisk samodzielnych.
- Dyrektor może w drodze zarządzenia powoływać zespoły zadaniowe, komisje i komitety do realizacji określonych celów.
- Szczegółową strukturę organizacyjną Zakładu przedstawia schemat organizacyjny stanowiący załącznik do niniejszego Regulaminu.
- Zasady kierowania Zakładem
§ 13
- Dyrektor kieruje działalnością Zakładu i reprezentuje Zakład na zewnątrz.
- Dyrektor jest przełożonym wszystkich pracowników.
- Dyrektor ponosi odpowiedzialność za zarządzanie Zakładem.
- Dyrektor wykonuje swoje obowiązki przy pomocy głównego księgowego i kierowników komórek organizacyjnych.
- Podczas nieobecności Dyrektora, Zakładem kieruje inna osoba pisemnie przez niego upoważniona.
§ 14
- Dyrektor wykonując swoją funkcję zapewnia w szczególności:
- koordynację działania wszystkich komórek organizacyjnych w zakresie zgodności z zadaniami statutowymi,
- organizację kontroli wykonywania zadań przez poszczególne komórki organizacyjne,
- współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą,
- realizację zadań zleconych przez podmiot tworzący,
- udzielanie świadczeń zdrowotnych wyłącznie przez osoby o odpowiednich uprawnieniach i kwalifikacjach zawodowych określonych odrębnymi przepisami,
- bieżący nadzór nad wykonywaniem zadań statutowych.
- Dyrektor wydaje wewnętrzne akty prawne:
- zarządzenia,
- decyzje,
- instrukcje,
- procedury.
- Dyrektor podejmuje decyzje w sprawach pracowniczych.
- Dyrektor zawiera umowy cywilno prawne na realizację świadczeń zdrowotnych i inne.
- Dyrektor ostatecznie rozpatruje skargi, wnioski i zażalenia pracowników i pacjentów.
- Dyrektor wydaje i zatwierdza Regulaminy obowiązujące w Zakładzie.
- Do wyłącznej aprobaty Dyrektora należą sprawy:
- związane z wykonywaniem funkcji kierownika Zakładu,
- nadzór nad działalnością osób bezpośrednio podległych,
- współdziałanie z Radą Społeczną,
- współdziałanie z organem założycielskim oraz podmiotami wykonującymi działalność leczniczą,
- wydawanie wewnętrznych aktów prawnych,
- ustalanie Regulaminu Organizacyjnego,
- zakup sprzętu i aparatury medycznej z zachowaniem przepisów prawa.
§ 15
Do podstawowych zadań i obowiązków Głównego Księgowego należy:
- Bieżące prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z ustawą o rachunkowości w tym ewidencji księgowych w zakresie rozrachunków, zakupów, kosztów, funduszy i nakładów.
- Kontrolowanie wszelkich dokumentów finansowych pod względem formalnym i rachunkowym oraz kontrola operacji finansowych z punktu widzenia legalności i zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, gospodarności, rachunku ekonomicznego i polityki finansowej Zakładu.
- Prowadzenie okresowych analiz ekonomicznych i oceny sytuacji finansowej Zakładu.
- Systematyczna kontrola, inwentaryzacja i rozliczanie majątku Zakładu w tym środków trwałych i przedmiotów użytkowych.
- Inne, wynikające z ustawy o finansach publicznych i ustawy o rachunkowości.
§ 16
Obowiązki, uprawnienia i odpowiedzialność stanowisk kierowniczych:
- Pracownik zajmujący stanowisko kierownicze zobowiązany jest do planowania, organizowania, nadzorowania oraz kontroli funkcjonalnej działalności komórki, którą kieruje, w sposób zapewniający właściwy poziom udzielania świadczeń i obowiązujące standardy.
- W szczególności do obowiązków osób kierujących komórkami organizacyjnymi należy:
- kierowanie pracą podległej komórki,
- nadzór nad efektywnością i skutecznością działania podległej komórki,
- przestrzeganie oraz nadzorowanie przestrzegania przez podległych pracowników przepisów prawa, wewnętrznych aktów normatywnych i obowiązujących norm etycznych,
- przestrzeganie przy realizacji zadań dyscypliny ekonomicznej i finansowej,
- nadzór nad warunkami pracy pracowników z uwzględnieniem przepisów BHP i P.POŻ,
- ocenianie pracowników,
- opracowywanie instrukcji stanowiskowych,
- współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Zakładu.
- Uprawnienia kierowników komórek organizacyjnych:
- wydawanie podległym pracownikom poleceń służbowych w zakresie zadań przypisanych komórce organizacyjnej oraz ocena ich realizacji,
- systematyczne monitorowanie jakości udzielanych świadczeń,
- wyznaczanie swojego zastępcy oraz okresowego delegowania części posiadanych uprawnień poszczególnym pracownikom,
- zgłaszanie do Dyrektora uwag, wnioskowanie o nagrody, kary dla podległych pracowników.
- Kierownicy komórek organizacyjnych ponoszą odpowiedzialność za:
- rzetelną i terminową realizację powierzonych obowiązków, zadań i wykorzystanie posiadanych uprawnień,
- przestrzeganie dyscypliny organizacyjnej i finansowej w podejmowanych decyzjach,
- efektywne wykorzystanie czasu pracy podległych pracowników oraz terminowe, zgodnie z kodeksem pracy udzielanie urlopów wypoczynkowych,
- terminowość i rzetelność prowadzonej dokumentacji,
- dbanie o dobro oraz właściwy wizerunek Zakładu.
§ 17
Obowiązki, uprawnienia i odpowiedzialność pracowników.
- Do obowiązków pracowników należy w szczególności:
- znajomość i przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa, zarządzeń, procedur, instrukcji i regulaminów dotyczących w szczególności powierzonego zakresu pracy,
- kompletne, rzetelne i terminowe wywiązywanie się z przyjętych obowiązków,
- utrzymywanie kwalifikacji zawodowych na poziomie niezbędnym do wykonywania zadań na danym stanowisku,
- przestrzeganie przepisów dyscypliny pracy, BHP i P.POŻ,
- przestrzeganie tajemnicy służbowej i zawodowej,
- współpraca i współdziałanie w zespole,
- postawa etyczna.
- Uprawnienia pracowników obejmują w szczególności:
- otrzymanie i aktualizację formalnie określonych zakresów obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności,
- dostęp do środków niezbędnych do realizacji wykonywanych zadań,
- właściwe i bezpieczne dla danego stanowiska warunki pracy,
- zwracanie się o pomoc do bezpośredniego przełożonego w przypadku niemożności samodzielnego wywiązania się z zadań.
- Pracownik ponosi w szczególności odpowiedzialność za:
- jakość, terminowość i ilość wykonanych zadań stosownie do posiadanych uprawnień, środków i warunków ich realizacji,
- przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa, norm etycznych oraz zasad i procedur obowiązujących w Zakładzie.
§ 18
- Celem współdziałania komórek organizacyjnych jest:
- prawidłowa realizacja zadań statutowych,
- integracja działań komórek organizacyjnych,
- usprawnianie procesów informacyjno – decyzyjnych.
- Do podstawowych elementów współdziałania zalicza się w szczególności odbywanie okresowych spotkań Dyrektora i kadry kierowniczej z pracownikami poszczególnych komórek organizacyjnych oraz stałej i bieżącej komunikacji z komórkami organizacyjnymi.
- Spotkania mają na celu:
- wzajemną wymianę informacji w zakresie podejmowanych wspólnych działań,
- omawianie realizacji zadań i wymianę poglądów.
- Kierownicy komórek organizacyjnych zobowiązani są do realizacji ustaleń podjętych na spotkaniu z Dyrektorem oraz do przekazania informacji pracownikom.
IV. Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych
§ 19
- Zadania Zakładu Opiekuńczo Leczniczego:
- świadczenia udzielane przez lekarza,
- świadczenia udzielane przez pielęgniarką,
- rehabilitacja ogólna w podstawowym zakresie, prowadzona w celu zmniejszenia skutków upośledzenia ruchowego oraz usprawnienia ruchowego,
- terapia zajęciowa,
- świadczenia psychologa,
- leczenie dietetyczne,
- badania diagnostyczne i leczenie farmakologiczne w zakresie koniecznym do wykonania świadczeń pielęgnacyjnych i opiekuńczych w ramach stacjonarnej opieki długoterminowej,
- zaopatrzenie pacjenta w wyroby medyczne i środki pomocnicze stosowane przy udzielaniu świadczeń w zakresie stacjonarnej opieki długoterminowej,
- edukacja zdrowotna, przygotowująca pacjenta i jego rodzinę lub opiekuna do samoopieki i samopielęgnacji w warunkach domowych.
- Zadaniem Gabinetu Fizjoterapii Ambulatoryjnej jest:
- wykonywanie w trybie ambulatoryjnym zabiegów rehabilitacji leczniczej w zakresie:
- fizykoterapii w tym elektrolecznictwa i światłolecznictwa,
- kinezyterapii w tym indywidualnej pracy z pacjentem,
- masażu leczniczego,
- leczenia polem magnetycznym i krioterapii.
- Profilaktyka i edukacja zdrowotna minimalizująca skutki choroby i niesprawności ruchowej.
- Zadaniem Poradni Chirurgii Urazowo Ortopedycznej jest udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie ortopedii i traumatologii narządu ruchu obejmujących:
- badanie lekarskie,
- udzielanie albo zlecanie niezbędnych świadczeń diagnostycznych, ordynowanie koniecznych leków i wyrobów medycznych,
- kierowanie na konsultacje specjalistyczne, leczenie szpitalne, leczenie uzdrowiskowe lub rehabilitację leczniczą,
- udzielanie innych niezbędnych świadczeń diagnostycznych i terapeutycznych właściwych dla danej specjalności.
- Do zadań Działu Farmacji Szpitalnej należy:
- wydawanie produktów leczniczych i wyrobów medycznych,
- udzielanie informacji o produktach leczniczych i wyrobach medycznych,
- organizowanie zaopatrzenia Zakładu w produkty lecznicze i wyroby medyczne,
- udział w monitorowaniu działań niepożądanych leków,
- udział w racjonalizacji farmakoterapii,
- współuczestniczenie w prowadzeniu gospodarki produktami leczniczymi i wyrobami medycznymi w Zakładzie,
- ustalanie procedur wydawania produktów leczniczych i wyrobów medycznych dla pacjentów zakładu opiekuńczo leczniczego.
- Do zadań Działu Finansowo Księgowego i Spraw Pracowniczych należy w szczególności:
- prowadzenie spraw osobowych, zatrudnienia i socjalnych,
- przygotowanie dokumentów związanych z zawieraniem i rozwiązywaniem umów o pracę oraz umów cywilno prawnych, wynagrodzeniem oraz zmianą warunków pracy i płacy,
- czuwanie nad prawidłowa realizacją przepisów kodeksu pracy oraz innych aktów określających prawa i obowiązki pracowników,
- naliczanie wynagrodzeń pracowniczych wraz z należnymi dodatkami,
- rozliczanie i odprowadzanie składek ZUS i podatku dochodowego od wynagrodzeń,
- sporządzanie deklaracji podatkowych PIT,
- zaopatrywanie w odzież ochronną, roboczą, materiały biurowe i druki,
- prowadzenie pełnej sprawozdawczości i rozliczeń finansowych z Narodowym Funduszem Zdrowia.
- Podstawowym zadaniem Zaplecza Gospodarczego jest ochrona obiektów, utrzymanie porządku i czystości na terenie posesji oraz naprawa i konserwacja urządzeń z wyłączeniem sprzętu medycznego i elektrycznego.
- Pełnomocnik Dyrektora ds. Zarządzania Jakością kompleksowo prowadzi, nadzoruje i koordynuje sprawy związane z funkcjonowaniem wdrożonego systemu jakości ISO w Zakładzie.
- Podstawowym zadaniem Radcy Prawnego jest obsługa prawna Zakładu, zastępstwo przed organami orzekającymi oraz udzielanie porad i opinii również pracownikom Zakładu.
§ 20
Szczegółowe zakresy obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności poszczególnych pracowników znajdują się w aktach osobowych.
§ 21
Do wspólnych zadań komórek organizacyjnych Zakładu należy w szczególności:
- realizacja zadań Zakładu określonych w przepisach prawnych,
- inicjowanie działań służących skuteczniejszej realizacji zadań Zakładu,
- dbałość o należyty wizerunek Zakładu,
- działania na rzecz racjonalizacji zatrudnienia,
- przygotowanie i przeprowadzanie szkoleń wewnętrznych wśród pracowników,
- działania na rzecz właściwego wykorzystania czasu pracy i potencjału pracowniczego,
- działania na rzecz skutecznego przekazu informacji przez kadrę kierowniczą podległym pracownikom,
- przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych w zakresie gromadzonych informacji.
- Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
§ 22
- Zakład udziela świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych osobom ubezpieczonym oraz innym osobom uprawnionym do tych świadczeń na podstawie odrębnych przepisów, a także za całkowitą odpłatnością.
- Zakład prowadzi dokumentację medyczną dotyczącą osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych z zapewnieniem ochrony danych osobowych zawartych w dokumentacji oraz udostępnia dokumentację zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Korzystający z bezpłatnych świadczeń zdrowotnych zobowiązani są przedstawić dowód ubezpieczenia, którym jest dokument potwierdzający uprawnienia do świadczeń opieki zdrowotnej.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez osoby wykonujące zawód medyczny, spełniające wymagania kwalifikacyjne dla poszczególnych stanowisk, określone w odrębnych przepisach.
§ 23
Zakres udzielanych przez Zakład świadczeń zdrowotnych wynika z postanowień Statutu Zakładu, niniejszego Regulaminu, umów zawartych na udzielanie świadczeń zdrowotnych i innych umów oraz wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Opolskiego.
§ 24
Zakład posiada wdrożony System Zarządzania Jakością zgodny z normą ISO 9001:2008 potwierdzony certyfikatem, obejmujący swym zakresem:
- Świadczenie usług opiekuńczo – leczniczo – pielęgnacyjnych nad osobami przewlekle i obłożnie chorymi.
- Działalność fizjoterapeutyczną.
- Ortopedię i traumatologię ambulatoryjną.
- Promocję zdrowia.
§ 25
- Politykę jakości Zakład realizuje poprzez stałą poprawę skuteczności działań w zakresie jakości świadczonych usług, bezpieczeństwa pracy oraz podnoszenie kwalifikacji i zaangażowanie wszystkich pracowników.
- W ramach polityki jakości Zakład dąży do:
- zapewnienia najlepszych warunków do wykonywania usług,
- stałego i systematycznego doskonalenia i podwyższania wiedzy i umiejętności zawodowych pracowników w zakresie opieki medycznej nad pacjentem,
- stałego monitorowania poziomu satysfakcji pacjentów z udzielanych usług,
- ciągłego doskonalenia skuteczności wdrożonego systemu zarządzania jakością.
- W ramach polityki jakości wszyscy pracownicy Zakładu są zobligowani do realizacji polityki Systemu Zarządzania Jakością.
§ 26
W Gabinecie Fizjoterapii Ambulatoryjnej i Poradni Chirurgii Urazowo Ortopedycznej udzielane są świadczenia zdrowotne na podstawie skierowania lekarza ubezpieczenia zdrowotnego.
§ 27
- Zakład opiekuńczo leczniczy realizuje świadczenia zdrowotne na podstawie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz umowy zawartej z Narodowym Funduszem Zdrowia.
- W zakładzie opiekuńczo leczniczym udzielane są świadczenia zdrowotne osobom wymagającym całodobowych świadczeń pielęgnacyjnych i opiekuńczych, rehabilitacji oraz kontynuacji leczenia a nie wymagającym hospitalizacji w oddziale szpitalnym, które w ocenie skalą poziomu samodzielności zwaną „skalą Barthel” otrzymały 40 punktów lub mniej.
- Pacjent przebywający w zakładzie opiekuńczo leczniczym ponosi koszty wyżywienia i zakwaterowania.
- Miesięczną opłatę ustala się w wysokości odpowiadającej 250% najniższej emerytury, z tym, że opłata nie może być wyższa niż kwota odpowiadająca 70% miesięcznego dochodu osoby przebywającej w ZOL.
- Opłata ustalana jest przez Dyrektora Zakładu na podstawie dokumentów stwierdzających wysokość dochodu świadczeniobiorcy w szczególności:
- decyzji organu rentowego albo emerytalno rentowego ustalającego wysokość emerytury, renty lub renty socjalnej,
- decyzji o przyznaniu zasiłku stałego.
- Osoba przyjęta do Zakładu zobowiązana jest podpisać zgodę na ponoszenie odpłatności za świadczenia, o których mowa w pkt. 3 i 4.
§ 28
- Z wnioskiem o wydanie skierowania do zakładu opiekuńczo leczniczego występuje do lekarza ubezpieczenia zdrowotnego świadczeniobiorca.
- Sposób i tryb kierowania osób do zakładu opiekuńczo leczniczego oraz wymaganą przy kierowaniu dokumentację określa rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 25 czerwca 2012 r. w sprawie kierowania do zakładów opiekuńczo leczniczych i pielęgnacyjno opiekuńczych ( Dz.U. poz. 731 z 2012r.).
- Dyrektor Zakładu udziela informacji o kolejności i przewidywanym terminie przyjęcia do zakładu opiekuńczo leczniczego.
- Wysokość opłat pobieranych przez Zakład
§ 29
- Zakład pobiera opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii, na zasadach określonych w ustawie o prawach pacjenta i rzeczniku praw pacjenta.
- Wysokość opłat ustalana jest odrębnym Zarządzeniem Dyrektora.
- Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
§ 30
- Współpraca z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą odbywa się w ramach podpisanych umów i porozumień w przedmiocie świadczeń zdrowotnych.
- Zakład realizując swoje zadania współpracuje z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości leczenia pacjentów i ciągłości postępowania.
- Zakład na bieżąco informuje współpracujące z nim podmioty wykonujące działalność leczniczą oraz gabinety lekarza rodzinnego o zakresie udzielanych świadczeń medycznych.
- Postanowienia końcowe
§ 31
- W przypadkach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy Ustawy o działalności leczniczej i pozostałe obowiązujące przepisy prawa.
- Regulamin organizacyjny zgodnie z art. 23 ustawy o działalności leczniczej ustalony przez Dyrektora zostaje wprowadzony w życie zarządzeniem wewnętrznym i zaopiniowany przez Radę Społeczną.
- Z dniem wejścia w życie Regulaminu traci moc Regulamin Porządkowy Samorządowego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Niemodlinie zatwierdzony Uchwałą Nr 3/2008 Rady Społecznej SZOZ w Niemodlinie z dnia 28.04.2008r ze zmianami wprowadzonymi Uchwałą Rady Społecznej Nr 5/2010 z dnia 25.06.2010r.